Niet gecategoriseerd Studenten die vinden dat ze ‘recht’ hebben op een voldoende Lieve Willemijn, Ik werk bij de bètafaculteit, maar af en toe krijg ik het gevoel dat ik bij de rechtenfaculteit zit. Als er een toets is geweest ... 4
Blog De hoogste tijd voor een nieuwe, programmatische kijk op toetsing! Enige tijd geleden was ik met mijn zonen bij een regionaal judotoernooi. Na weken van voorbereiding was het dan eindelijk zover en konden ze ...
Niet gecategoriseerd Kan ik weigeren feedback te geven? Lieve Willemijn, In mijn cursus kunnen studenten individuele feedback van mij krijgen op een aantal opdrachten voordat ze die inleveren (met het ...
Nieuws USO-project: Feedback op feedback geven; verbetering van de kwaliteit van werkplekleren door professionaliseren van externe stagebegeleiders. Docenten aan verschillende faculteiten worden, middels didactische trainingen, geschoold in het geven van goede feedback. Begeleiders van ...
Blog First experiences with a UU-developed Learning Analytics platform The UU team participating in the USO-project on ‘Differentiation Using Blended Learning and Learning Analytics’(DUBLLA) has been working on ...
Niet gecategoriseerd Zal ik punten aftrekken voor spelfouten? Lieve Willemijn, Nu het nakijkseizoen weer is aangebroken en ik de pennenvruchten van mijn studenten onder ogen krijg, is het af en toe helaas ... 6
Blog 3 x tips voor het beoordelen van groepswerk Eén van de meestgelezen artikelen op de TAUU-site is dit artikel over het beoordelen van groepswerk en groepsproducten. En dat vinden wij op de ...
Blog De weg naar de vernieuwing is geplaveid met rubrics Mariëtte de Haan en Jaap Bos Claudia, senior docent sociale wetenschappen, spreekt op een seminar over het gebruik van rubrics. Ze zegt: ‘Ik vul ... 10
Niet gecategoriseerd How to assess global citizenship UNSW Teaching Staff Gateway – Assessing Global Citizenship – 2015-03-25 Through bi-weekly posts, MA staff participating in the USO ...
Blog Toetsing in kaart brengen en verbeteren @ Biomedische Wetenschappen De Commissie Kwaliteitszorg Toetsing (CKT) van de bachelor Biomedische Wetenschappen is bezig met het in kaart brengen en verbeteren van de ...
Blog Moet je horen! Ken je het gevoel voor de la te werken? Bij het nakijken van de afsluitende papers bij een cursus vraag je je als docent wel eens af hoeveel ...
Nieuws Online training over toetsing: doorlopend online te volgen “Welke toetsvorm sluit het best aan bij mijn onderwijs?” “Wat als het hoogst behaalde cijfer op mijn toets een 7 is?” “Welke mogelijkheden zijn ...
Blog Feedback op post-its: kwetsbaar & geweldig Twee van mijn collegadocenten, Haza Rahim en Ellen Wittkampf, inspireerden mij om mijn studenten aan het eind van de cursus eens om feedback te ... 3
Blog Conclusion: turning the conversation from grading to learning How can the pedagogical practices at Reed and Evergreen State help to strengthen the relatively young liberal arts tradition in the Netherlands? ...
Blog Hiding the grades So why does Reed College in principle not report grades but just record them? In order to find this out I invited two of my political science ...
Blog De-pressing grades What would the academic world look like if we could stay away from giving grades, or at least from reporting them to our students? For most of ... 3
Nieuws Persoonlijke feedback in beeld?! Hoe zit dat nou met feedback? Bekijk hieronder als teaser twee filmpjes over de feedback die Ignace Hooge, UU-docent van het jaar 2015, ontving ...
Nieuws EMP-parels De EMP-adviescommissie heeft eind 2014 vier parels geselecteerd: projecten die nadrukkelijk onder de aandacht van andere faculteiten gebracht ...
Blog Beoordelen van groepswerk en groepsproducten Individuele beoordeling bij groepswerk en van groepsproducten Bekwaamheden op het gebied van samenwerken en sociaal-communicatieve vaardigheden ...