Community Reviving the SIG co-creation: do you have any experience with co-creation? Dear all, as one of the former convenors of the SIG co-creation, I would like to revive the SIG in the new academic year.I would therefore like ...
Community One-minute paper template? Ik ben op zoek naar een template voor een one-minute paper, waarin studenten kort en anoniem feedback kunnen geven op mij als beginnend docent. ... 2
Community Kun je een roman gebruiken in je onderwijs? Binnenkort gaat One Book One Campus beginnen: iedereen op de UU wordt uitgenodigd om in de diversiteitsmaand de roman Girl Woman Other (Meisje, ...
Community Waarde van verkennen van welzijnsvragen met studenten en collega’s Studenten kunnen met verschillende welzijnsklachten te maken krijgen tijdens hun studie, zoals stress en faalangst. Uit onderzoek van Caring ...
Community Oorlog in Oekraine Sinds donderdag 24 februari 2022 is Poetin de Oekraïne binnengevallen. Dit brengt bij ons allen heel veel te weeg – studenten en docenten ervaren ... 5
Community Wie heeft er ervaring met hybride onderwijs? / Who has experience with hybrid education? Ik ben na de zomer weer begonnen met lesgeven. Dat kon weer in de collegezaal, maar een aantal studenten volgden i.v.m. verkoudheidsklachten het ... 11
Community Schakelen tussen lesgeven op locatie, online en hybride Ik merk dat ik het momenteel erg lastig vind om steeds weer te moeten schakelen tussen lesgeven online, dan weer op locatie en vaak dan ook weer ... 1
Community Conversation about Inclusive Teaching to Enrich Utrecht University (online session) How can we foster diversity and inclusion as rewarding and enriching aspects of teaching at UU? And how can we reconsider our University Teaching ...
Community Webinar – Ontwikkelen van een inclusief curriculum en leeromgeving English below Het USO-project “Developing an Inclusive Curriculum and Learning Environment” heeft als doel om hulpmiddelen voor ...
Nieuws // Werkvormen Workshop: hoe ontwikkel je onderwijs voor professionals + passende kwaliteitszorg Professionals leren anders dan achttienjarigen die zojuist de middelbare school hebben verlaten. In deze workshop staan we stil bij een aantal ...
Community Peer Observatie Programma voor docenten Het programma laat je weer ervaren wat we studenten proberen te leren en waarom in gesprek gaan met je ‘peers’ zo waardevol is. Afgelopen maanden ... 4
Community Inspiratievideo: Breakout rooms én gifjes gebruiken voor een veilige (online) leeromgeving. Hoe pak je dat aan? Van een grote groep studenten in de collegezaal, naar een scherm in je eigen huis; college geven is al een tijd niet meer zoals het was. ... 1
Community Onderzoek naar rechtvaardigheidsbeleving Mijn naam is Idske Witteveen, en in het kader van mijn masterthesis voor Educational Sciences doe ik onderzoek naar de beleving van ...
Community UU-medewerkers voor fotoshoot gezocht! Voor een aantal foto’s van onderwijssituaties en situaties waarin 2 of 3 mensen met elkaar in een (advies)gesprek zijn, zijn we op zoek ...
Werkvormen Het is waardevolle feedback als je aangeeft dat je iets niet snapt Karlijn Gielen werkte mee aan het project Deep leren door online peer feedback en maakte peer feedback een belangrijk onderdeel van ...
Werkvormen Interview “Diep Leren door Online Peer Feedback” “Je doet studenten tekort als je geen peer feedback inbouwt bij schrijfopdrachten in je cursus” Van mei 2018 tot juni 2020 zijn Fred Wiegant en ... 3
Community Hoeveel pauze in online werkgroep? Hou ik te weinig pauze in mijn online werkgroep? Is voor twee uur college vijf of twintig minuten normaal? Studenten geven aan het online ... 2
Community Co-creatie in coronatijd – hoe pak je dat aan? Bij co-creatie in onderwijs en onderzoek gaan academisch personeel en studenten gezamenlijk aan de slag met het ontwerpen en creëren van leer- en ... 2
Werkvormen Door peer feedback ging het cijfer omhoog André van der Velden werkte mee aan het project Deep leren door online peer feedback en maakte peer feedback een belangrijk onderdeel van zijn ...
Community Programmatisch toetsen: geen cijfers maar inhoudelijke feedback Studenten leren niet optimaal wanneer zij alleen cijfers krijgen. Nog minder leren ze wanneer dit een slecht cijfer is. Eigenlijk zouden docenten ...