Blog Speer- en knelpunten van de tijdelijke docent Voor de derde keer zijn docenten met een tijdelijk contract bij elkaar gekomen bij het TAUU om te brainstormen over hoe (en of!) zij hun ...
Blog Waar het wringt Waar het wringt Door Ruud Abma, 13 dec. 2017 Mensen kunnen heel wat hebben. De afgelopen decennia is voor docenten aan de universiteiten en ...
Nieuws Bevindingen Commissie Instellingstoets Kwaliteitszorg (IKT) Gisteren, 29 november, presenteerde Frank van der Duyn Schouten, voorzitter van de NVAO commissie Instellingstoets Kwaliteitszorg, ITK, haar ...
Blog Voicing the individual and the collective in our classrooms By Debbie Cole (Associate professor of English and Intercultural Communication) and Geke Niemann (BA student, English Language and Culture ...
Nieuws DUB covert artikel over cursusevaluaties docenten Eind september 2016 schreef docent Floris van der Burg al een blog over de waarde van (slechte) cursusevaluaties door studenten. Er kwamen flink ...
Blog Een peer review systeem met ondersteuning van een Docent Evaluatie Vragenlijst als kwaliteitsimpuls voor onderwijs Dit artikel is een reactie op het artikel “Jij bent een slechte docent, want jij hebt een lage cursusevaluatie…” van Floris van der Burg, waarin ... 2
Blog [Studentblog] De ergernissen van studenten over docenten Deze blog is geschreven door Marije van den Oever, studente Algemene Sociale Wetenschappen. Hij werd oorspronkelijk gepubliceerd op haar blog ... 3
Blog “Jij bent een slechte docent, want je hebt een lage cursusevaluatie…” In de afgelopen jaren is er een stortvloed aan artikelen over universitaire cursusevaluaties gepubliceerd. Veel daarvan geven sterk de indruk dat ... 4
Nieuws Onderwijscarrière en onderwijsprestaties Bij Universiteit Utrecht, maar ook breder in Nederland speelt de discussie over onderwijscarrières: hoe kun je goede prestaties op ...
Blog Feedback op post-its: kwetsbaar & geweldig Twee van mijn collegadocenten, Haza Rahim en Ellen Wittkampf, inspireerden mij om mijn studenten aan het eind van de cursus eens om feedback te ... 3
Blog Onderwijs 2032: wat doet de universiteit? Vraag: In het plan Onderwijs2032 worden veranderingen van het huidige middelbaar onderwijs voorgesteld. Veranderingen waar sommige middelbare ...
Blog Conclusion: turning the conversation from grading to learning How can the pedagogical practices at Reed and Evergreen State help to strengthen the relatively young liberal arts tradition in the Netherlands? ...
Blog Unshackling educational thinking: Evergreen’s four no’s In this third blog I discuss The Evergreen State College’s radically different approach to the way it has organized its liberal arts ...
Blog Hiding the grades So why does Reed College in principle not report grades but just record them? In order to find this out I invited two of my political science ...
Blog De-pressing grades What would the academic world look like if we could stay away from giving grades, or at least from reporting them to our students? For most of ... 3
Nieuws De kwaliteit van topdocenten aan onze universiteiten Recentelijk is er een interessant rapport van Goudsteen en Company verschenen over de kwaliteit van de topdocenten aan onze universiteiten. Het ... 3
Blog Learning Analytics voor beginners Goede feedback is belangrijk voor het leerproces. Dat geldt niet alleen voor studenten, maar ook voor docenten. Natuurlijk krijgen we als docent ... 2
Niet gecategoriseerd Inzet van de student Lieve Willemijn, Ik leer altijd dat goed onderwijs het resultaat is van interactie tussen student, docent en de stof. Maar als ik kijk naar hoe ...