Onderwijscarrière en onderwijsprestaties

Bij Universiteit Utrecht, maar ook breder in Nederland speelt de discussie over onderwijscarrières: hoe kun je goede prestaties op onderwijsgebied meten en waarderen, en hoe wil de universiteit deze onderwijsprestaties betrekken in het loopbaanperspectief. Bij de VU is recent een ‘Raamwerk onderwijsprestaties’ gemaakt waarin het presteren op onderwijs uiteenvalt in vier niveaus. Het raamwerk heeft drie doelen:

1. Het vergroten van de erkenning voor en zichtbaarheid van prestaties op onderwijsgebied;
  2. Het ondersteunen van de ontwikkeling van wetenschappers op het gebied van onderwijs;
  3. Het versterken van het loopbaanperspectief van mensen die hun loopbaan richten op de kwaliteit van onderwijs en het vernieuwen van onderwijs.

Bijgaand dit raamwerk in het Nederlands en in het Engels:

2027821_Onderwijsprestaties raamwerk NL2

2027821_Raamwerk Onderwijsprestaties ENG