Blog An experience of curriculum co-design at UCU: a student-teacher partnership for designing a new course. Part II This is the second part of my report on student engagement in curriculum design at UCU. The premises and background of this experience, as well ...
Blog An experience of curriculum co-design at UCU: a student-teacher partnership for designing a new course. Part I One year ago, I posted a question on the Forum on this website, asking if there are colleagues who have been working with students in forms of ...
Blog Virtual Reality in het onderwijs Afgelopen maanden heb ik me georiënteerd op het inzetten van Virtual Reality (VR) in het onderwijs. Ik heb met diverse docenten gesproken die ...
Blog Het verdrongen curriculum – foto’s en boekje Op 22 juni gaf ik in de Luthersekerk mijn afscheidscollege ‘Het verdrongen curriculum. Over onderwijs in de sociale wetenschappen’. ... 2
Blog Met tablets zelfstandig op excursie Excursies zijn een belangrijk onderdeel van veel studies. Maar een excursie organiseren voor een grote groep studenten is een uitdaging. Zeker ...
Blog Blended? Blended leren heeft de toekomst, volgens onze bestuurders en veel collega’s op dit Tauu-platform. Maar zijn de faciliteiten daartoe in ... 7
Blog Simulation Teaching for International Studies! From 22 – 25 February, I attended the 58th annual International Studies Association (ISA) conference entitled ‘Understanding Change in ...
Blog My very first webinar It was over a month ago that my colleague Henk Schut invited me to join him and Yannick, a master student of clinical psychology, in a webinar. ...
Nieuws TAUU bijeenkomst: Time management – tips voor een relaxed leven Loop jij ook altijd tegen een te drukke agenda aan? Of puilt je takenlijst uit? Kom dan naar de TAUU bijeenkomst “Time Management – ...
Blog Onderwijs op maat: een mooi gevalletje van differentiëren Bij de afdeling anesthesiologie van de 3-jarige Masteropleiding Diergeneeskunde zag men grote verschillen in de behoeften in leeractiviteiten en ...
Blog Misconcepties effectief aangepakt bij biologie “Het doel van evolutie is om soorten beter in hun omgeving te laten passen. Daarom hebben dieren die in donkere grotten leven geen ogen ...
Niet gecategoriseerd Linking mobility to the curriculum: the Return Day Through bi-weekly posts, staff participating in the USO project on internationalisation will share concrete teaching tools and activities through ...
Nieuws Elektronische boeken in de UB Ik liep vanochtend tegen een probleem aan dat voor mij nieuw was; misschien dat jullie er ook tegenaan kunnen lopen. Daarom geef ik het op ...
Blog Een peer review systeem met ondersteuning van een Docent Evaluatie Vragenlijst als kwaliteitsimpuls voor onderwijs Dit artikel is een reactie op het artikel “Jij bent een slechte docent, want jij hebt een lage cursusevaluatie…” van Floris van der Burg, waarin ... 2
Blog Moet je horen! Ken je het gevoel voor de la te werken? Bij het nakijken van de afsluitende papers bij een cursus vraag je je als docent wel eens af hoeveel ...
Nieuws Nieuwe edities colleges UvNL In april vorig jaar publiceerden we al eerder online colleges van de Universiteit van Nederland, gegeven door een UU-docent, en we zijn verheugd ...
Blog Zomer – tijd voor onderwijsvernieuwing De start van de zomerperiode gaf mij als docent bij Diergeneeskunde altijd een dubbel gevoel. Het masteronderwijs ging door, terwijl de bachelor ...
Nieuws Online training over toetsing: doorlopend online te volgen “Welke toetsvorm sluit het best aan bij mijn onderwijs?” “Wat als het hoogst behaalde cijfer op mijn toets een 7 is?” “Welke mogelijkheden zijn ...
Blog Hoe ik flip In mijn vorige blog sprak ik over voordelen van het sterke concept Flipping the Classroom en wat het je oplevert als docent of trainer. ...
Blog Flipping the classroom De laatste tijd ontvang ik met regelmaat vragen van docenten over ‘The Flipped Classroom’, ‘Flipping the Classroom’ of ...