Student verlaat de werkgroep steeds te vroeg

Een docent schreef ons: ‘Ik heb een student in mijn werkgroep die altijd iets eerder vertrekt omdat hij een andere afspraak heeft staan. Wat doe ik daarmee?’

Wij zijn benieuwd! Wat doen jullie daarmee?

Mathil Gelens
21 januari 2020
Kennistags:

1. Vincent Crone
    Vincent Crone

Jij bent als werkgroepdocent degene die bepaalt wanneer het college begint en eindigt. Als een student eerder weg wil, moet hij/zij dat van tevoren aangeven. Zo niet, dan zou ik de student als ‘niet aanwezig’ noteren. (Uiteraard na dit een keer duidelijk aangegeven te hebben).

2. Reinier (Raniero) Speelman
    Reinier (Raniero) Speelman

Onze Faculteit (GW) heeft vaak colleges ingepland op plaatsen die op 15-20 minuten afstand fietsen of bussen van elkaar zij gelegen (Drift – UC of Israels). Bij het recht op volgen van colleges hoort m.i. ook dat van telaatkomen buiten eigen schuld. Uiteraard zal de student dit (moeten) melden aan het begin van de cursus. Daarbij is hij verantwoordelijk voor het inhalen van de gemiste tijd, bv. door aantekeningen van anderen over te nemen.