Nieuws Feedback gevraagd op hybride werkgroepruimten Bijeenkomsten over doorontwikkeling: woensdag 23 maart 12.30-13.30 uur en 13.30-14.30 uur Daltonlaan 500, ruimte 8.27 Op basis van evaluaties ...
Blog Best practices in online werkgroepen Voorafgaand aan de eerste lockdown waren wij bezig met het interviewen van collega-docenten over hun best practices in face-to-face onderwijs. ...
Niet gecategoriseerd Hoe motiveer ik mijn studenten in deze donkere dagen? Lieve Willemijn, Of het nu door de corona crisis komt of door de donkere en koude dagen; ik weet het niet. Maar de studenten uit mijn werkgroep ...
Werkvormen Werkvorm Press Conference Sinds mei 2020 is de Educational Database uitgebreid met een werkvormendatabase! Hierin staan momenteel ruim 50 ‘Learning Activities‘ ... 3
Niet gecategoriseerd This is not fair! Dear Willemijn, The rule is that when passing an exam with a 5.5 means you’re excluded from a resit. But students who score a 5.4 get a ... 1
Community Groepsdiscussies begeleiden Ik heb een heel actieve groep die veel discussieert. Hoe begeleid je een discussie op zo’n manier dat de diepgang voldoende is, iedereen ... 1
Community Meer verdieping in de les …als studenten zich goed voorbereiden Hoe kun je ervoor zorgen dat studenten zich goed voorbereiden, zodat je in het college echt dieper op de stof in kunt gaan en niet meer de ... 1
Community Kleinschalig onderwijs – wat als studenten niet komen opdagen? Bij ons op de faculteit hebben we veel kleinschalig onderwijs in groepen van ongeveer 15 studenten. Ik ben daar een groot voorstander van en vind ... 2
Niet gecategoriseerd Studenten lijken je niet meer te horen Lieve Willemijn, Wat moet ik doen als studenten mijn college niet meer lijken te volgen? Ik heb soms het idee dat ik hun aandacht helemaal kwijt ...
Community Vragen van onvoorbereide studenten in mijn geflipte classroom Hoe zorg je dat studenten dat filmpje ook daadwerkelijk kijken als je flipping the classroom toepast? Studenten stellen nog wel eens vragen die ... 2
Blog Hoe houd je je studenten bij de les? Hoe houd je je studenten bij de les? Yolanda van Beek (UHD bij Ontwikkelingspsychologie) ontwikkelde samen met de coördinatoren van de vier ...
Docent in the Picture Docent in the picture: Rachel Dijkstra (Rechtsgeleerdheid) Mr. Rachel Dijkstra is sinds 2016 als junior-docent verbonden aan de Universiteit Utrecht. Zij heeft bestuursrechtelijke en rechtstheoretische ...
Docent in the Picture Docent in the picture: Tom Overmans (REBO) Tom Overmans is universitair docent bij Bestuurs- en Organisatiewetenschap en Publiek Management en ontving dit jaar een nominatie voor ...
Nieuws 10 x tips voor docenten De afgelopen dagen circuleren er tien docententips van docent Thijs Brilleman op het internet. Deze willen we jullie natuurlijk niet onthouden, ...
Blog Van Peuter tot Postdoc: onderwijs in het vrije veld Materiaal: een zandhoop achter de Botanische Tuinen op de Uithof en een grote tuinslang. Docentenhandleiding: studenten in een halve kring er ...
Blog Met tablets zelfstandig op excursie Excursies zijn een belangrijk onderdeel van veel studies. Maar een excursie organiseren voor een grote groep studenten is een uitdaging. Zeker ...
Niet gecategoriseerd Lesgeven als je je stem kwijt bent Help, Willemijn! Onlangs was ik mijn stem totaal kwijt (de herfst is hier…) en heb ik een hele werkgroep gegeven zonder te praten. Dat ging ...
Blog [Studentblog] De ergernissen van studenten over docenten Deze blog is geschreven door Marije van den Oever, studente Algemene Sociale Wetenschappen. Hij werd oorspronkelijk gepubliceerd op haar blog ... 3
Blog Schermpjes in de collegezaal Dinsdagochtend 10.00 uur: “Laten we beginnen”, zijn mijn openingswoorden voor een college voor Onderwijskunde studenten. Verschillende laptops ...