Community

Inspiratievideo: Breakout rooms én gifjes gebruiken voor een veilige (online) leeromgeving. Hoe pak je dat aan?

Van een grote groep studenten in de collegezaal, naar een scherm in je eigen huis; college geven is al een tijd niet meer zoals het was. Thuiswerken is nog steeds de norm en het ziet er naar uit dat dit nog wel even zo blijft. Maar hoe maak je het beste van deze situatie? Bekijk hieronder de video waarin we een kijkje nemen achter de schermen bij een docent!

In deze video laat Feline van den Boogerd, werkzaam bij Geesteswetenschappen, zien hoe ze een persoonlijke en veilige leeromgeving creeërt voor haar studenten door middel van breakout rooms én gifjes!

Voor andere werkvormen uit de Educational Database kun je hier terecht.

Naomi Thielman
3 juni 2021

1. Anne Geesink
    Anne Geesink

Feline maakt gebruik van de werkvorm Jig-saw activity. Het idee daarachter is dat je meer leert over een onderwerp als je het aan anderen uitlegt. Verschillende experts leggen hun eigen onderwerp aan elkaar uit en zo vormen ze samen de stukjes van de puzzel. Wil je deze werkvorm ook gebruiken? In de Educational Database vind je de beschrijving van de Jig-saw werkvorm.

Je kunt ook eens kijken naar de andere werkvormen (learning activities) door filters te kiezen die aansluiten bij jouw onderwijs(vorm).