Teaching and Learning Lab Herfstfestival 2021

Op het jaarlijkse Herstfestival draait het om de innovatie van ons onderwijs. Dit jaar is het centrale thema “Het onderwijs van morgen”, met als subthema “Flexibel Onderwijs”. We gaan het hebben over hoe het onderwijs eruit moet komen te zien nu we allemaal weer terug mogen keren naar de schoolbanken. Willen we nog wel weer terug naar de situatie van pre-2020? Wat hebben we geleerd van en over het digitale onderwijs? Welke vorm gaat het onderwijs idealiter innemen en wat is daar allemaal voor nodig? Kortom: een interessante dag voor iedereen die te maken heeft met onderwijs op het primaire, voortgezet én hoger onderwijs.

Keynote spreker Arthur Bakker neemt ons mee in zijn onderzoek naar studenten en digitaal onderwijs, met speciale focus op de afgelopen anderhalf jaar. Hij pleit voor een ‘Pedagogy of Care’, waarin de (mentale) gezondheid van studenten én docenten een belangrijkere rol moet gaan spelen. Na de introductie en officiële openingen van de Hybrid Active Learning Classroom, zijn er een tiental online, fysieke en hybride workshops beschikbaar.

Graag ontvangen we u op vrijdag 12 november 2021!

Lees hier alle informatie en meld je aan

Marijn van Ellen
19 oktober 2021