Schrijf- en aanvraagworkshop voor studentenwelzijn vanuit NPO-fondsen

Deze sessie is onderdeel van het Workshop & Webinar (W&W) aanbod van het Centre for Academic Teaching and Learning.

Deze sessie wordt aangeboden door de docentencommunity TAUU, partner van het CAT.

Het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) is een financieringsinstrument van het ministerie van OCW gericht op het herstel van welbevinden van studenten en hun band met de opleiding na de coronapandemie. Met NPO-geld van de overheid kunnen we als UU onze studentgemeenschap weer verder versterken. Voor het kalenderjaar 2023 is er budget beschikbaar (ca. 30.000 euro) om activiteiten voor studenten te organiseren die bijdragen aan hun welzijn en de in- en doorstroom van studenten. We zijn op zoek naar docenten die rondlopen met een idee voor een activiteit, maar niet de fondsen hebben om het uit te voeren.

Tijdens deze sessie ga je aan de slag met jouw idee om te werken aan het welzijn van jouw studenten, en werk je dit idee uit tot een aanvraag voor een activiteit betaald uit de NPO-fondsen. Per activiteit kan een bedrag van (gemiddeld €2.000) worden aangevraagd. Tijdens de workshop word je begeleid bij het bedenken en uitwerken van de activiteit en het invullen van het formulier. Als je de ruimte verlaat, heb jij een aanvraag ingediend, die binnen 1 week beoordeeld wordt.

Collega’s die je voorgingen organiseerden met behulp van de NPO gelden bijvoorbeeld een voetbaltoernooi voor studenten en staf, gezamenlijk bezoek aan een gerelateerd museum of event, scriptieschrijfsessies op een bijzondere locatie, extra scriptiebegeleiding (voor ‘gewone’ studenten en voor langstudeerders) of een extra programma voor het ontwikkelen van impact-skills.

Zou je het interessant vinden om deze sessie bij te wonen, maar kan je niet op deze datum/tijd? Mail naar cat@uu.nl om op de hoogte te blijven voor andere mogelijkheden en voor eventuele vragen. Neem ook eens een kijkje bij Teaching Support. Ben je benieuwd naar de rest van ons aanbod? Dat vind je hier.

De sessie wordt in het Nederlands gegeven, maar er zal gebruikgemaakt worden van luistertaal. Vragen mogen dus ook in het Engels gesteld worden.

De sessie wordt gegeven door leden van de TAUU-raad en Mr. Arjen van Vliet.

Marijn van Ellen
6 februari 2023