Meld je aan voor deze training voor tutoren: Skills voor uitdagende gesprekken

In je werk als tutor kom je mogelijk steeds vaker studenten tegen die kampen met fikse stressklachten, psychische problemen of andere moeilijkheden. Het kan zijn dat je deze gesprekken als lastig of zwaar ervaart. Hoe ga je om met de problemen waarover ze praten of met emotionele uitbarstingen? Hoe weet de student zich echt gehoord? Wat kunnen ze van jou verwachten? Hoe zorg je dat je zelf niet bevangen raakt of blijft door wat je is verteld?

In deze training gaan we kijken naar de context waarbinnen deze trend zich afspeelt, besteden we aandacht aan je taakopvatting en oefenen we met luisteren, doorverwijzen en loslaten. De training is een pilot, mogelijk passen we de inhoud achteraf nog aan op basis van de feedback van deelnemers.

De training wordt gegeven door Jacky Limvers en Yke Eijkemans, welzijnstrainers bij SO&O. Jacky geeft al jaren trainingen gespreksvoering voor tutoren en Yke is zelf jarenlang tutor geweest.

Deelname is gratis en de training wordt dit voorjaar 2 keer aangeboden, op vrijdag 29 april van 10:00 tot 12:00 uur en op maandag 16 mei van 15:00 tot 17:00 uur. Het maximaal aantal deelnemers per sessie is 12 tutoren.

Heb je vragen over de inhoud van de training? Mail naar Jacky Limvers. J.f.limvers@uu.nl.

Marijn van Ellen
28 maart 2022