Lieve Willemijn: het beste van 2017

Ook in 2018 staat onze alwetende, stokoude, piepjonge, relativerende ervaringsdeskundige Willemijn weer klaar voor alle vragen waarmee docenten nergens anders terecht kunnen. Maar laten we eerst eens terugblikken op de populairste vragen waarmee docenten in 2017 aanklopten – en vooral naar de antwoorden die Willemijn hen gaf.

3: Studenten willen liever hoorcolleges dan nieuwe werkvormen

Op nummer drie een docent die zijn ogen niet kon geloven toen hij de studentevaluaties las: de studenten waren tot zijn verbazing geen fan van de innovatieve onderwijsvormen en verlangden zelfs terug naar een old school hoorcollege…

2: Tips voor oudere docenten

De op één na best gelezen Lieve Willemijn-vraag kwam van een oudere docente wiens zicht én geheugen haar steeds vaker in de steek lieten. Was dat volgens Willemijn een probleem of niet?

1: Zal ik punten aftrekken voor spelfouten?

De vraag die in 2017 het meeste losmaakte was de Kwestie Spelfout: want moet je daar nou punten voor aftrekken of niet? De meningen waren (zacht uitgedrukt) verdeeld.

Heb jij ook een prangende kwestie of gênante overpeinzing? Stel hier je vraag aan Willemijn, niets is haar te gek!

Isabella Spaans
7 januari 2018