Even voorstellen : het Dagelijks Bestuur

Het Dagelijks Bestuur van de TAUU stelt zich kort aan u voor.

Het Dagelijks Bestuur komt twee keer per maand samen en bestaat uit enthousiaste docenten die barsten van de ideeën over het onderwijs aan de UU. Ze bewaken de onafhankelijke, creatieve koers van de TAUU, brengen ideeën in en brengen anderen in beweging.

Jaap Bos 2

Jaap Bos (Sociale Wetenschappen)

Docent en onderzoeker bij Algemene Sociale Wetenschappen. Publiceert over de geschiedenis en de filosofie van sociale wetenschappen. Denkt dat de kwaliteit van onderwijs afhangt van de interactie tussen docent en student, of anders gezegd: it takes two to tango. Er is weinig zo inspirerend als een geïnteresseerde student.

Deborah Cole (Geesteswetenschappen)

Teaching in the department of Languages, Literature and Communication, I conduct interdisciplinary research and scholarship in the areas of linguistics, anthropology, literature, and language education. Principles that guide my teaching include talk less do morewe’re all in this togetherstart with what students already know, and teach your research & research your teaching.  I joined to TAUU to collaborate with other enthusiastic teachers who want to encourage students to make connections between their own specialized study programs and the research, paradigms, and approaches of other disciplines. I am interested in teaching practices that implement current research on learning (at both the neurological and social levels) and in working together to create learning communities that foster student agency and creativity in learning.
Afbeeldingsresultaat voor vincent crone

Vincent Crone (Geesteswetenschappen)

Mediawetenschapper/docent werkzaam bij de faculteit Geesteswetenschappen, onder meer als onderwijsdirecteur bij het departement Media- en Cultuurwetenschappen. Daarnaast Teaching Fellow die zich vooral bezighoudt met de vraag wat je moet weten en kunnen om goed les te kunnen geven op de universiteit en of het veel verschil maakt of je dat doet binnen bijvoorbeeld bèta- of alfawetenschappen.

Geert-Ramakers-100x100

Geert Ramakers (Geneeskunde)

Hersenwetenschapper die het leuk vindt om onderzoek te doen en onderwijs te geven. Opgeleid als bioloog en nu werkzaam bij het UMC Utrecht als onderzoeker bij de afdeling Translational Neuroscience, Brain Center Rudolf Magnus. Als docent betrokken bij de opleidingen Geneeskunde (docent) en Biomedische Wetenschappen (docent, tutor, cursuscoördinator, coördinator van de master Neuroscience and Cognition en voorzitter opleidingscommissie). Enthousiasme vind ik het belangrijkste. Mijn ideaalbeeld: gedreven onderzoekers en docenten die hun kennis overdragen aan gemotiveerde studenten.

Jet van der Zijden (Bètawetenschappen)

Docent bij Farmaceutische Wetenschappen en programmacoördinator van de internationale e-learning master Eu2P (European programme in Pharmacoepidemiology and Pharmacovigilance). Ik houd van creativiteit en nieuwe dingen in het onderwijs en ben altijd op zoek naar hoe onderwijs verbeterd kan worden. De afgelopen jaren ben ik dan ook op verschillende manieren betrokken geweest bij de ontwikkeling van onderwijs(programma’s), waaronder ook de grootscheepse curriculumherziening van de Bachelor en Master Farmacie. Wat ik zo leuk vind aan onderwijs? Het is dynamisch en het contact met de studenten houdt je fris en scherp. Elk onderwijsmoment is weer anders, elke student is uniek en als docent moet je je hier continu in kunnen bewegen.

Isabella Spaans
25 augustus 2016

1. Sibe Doosje
    Sibe Doosje