De Virtual Classroom onder de loep

Reeds voor de Coronapandemie is de Virtual classroom binnen de UU gerealiseerd vanuit de gedachte studenten en docenten op afstand een ‘natuurlijke’ onderwijservaring te geven die vergelijkbaar is met onderwijs in een fysieke leeromgeving.

Werkt de Virtual Classroom in de praktijk? En zo ja, welke elementen van de virtual classroom dragen bij aan deze ervaring?

Vrijdag 10 juni van 12.00-13.30 uur kun je het zelf ervaren! Tijdens een sessie op de campus evalueren we aan de hand van ervaringen uit de onderwijspraktijk en kijken graag samen vooruit.

Voelt het lesgeven in de virtual classroom inderdaad meer natuurlijk dan vanachter het beeldscherm van de laptop? Geeft de positie van de camera’s de studenten het gevoel meer betrokken te zijn bij de les? Welke bestaande of aanvullende interventies kunnen de betrokkenheid van studenten en docenten (verder) verbeteren? In welke situatie zou jij onderwijs willen geven of krijgen in de virtual classroom? Aan de hand van deze en andere vragen werken we samen aan een completer beeld van wensen en behoeften rondom de virtual classroom.

Wil je de virtual classroom zelf ervaren en deelnemen aan de discussie? Kom dan op vrijdag 10 juni van 12.00-13.30 uur, naar de Virtual Classroom in het Marinus Ruppertgebouw, ruimte 1.39. Neem laptop en oortjes mee voor een goede student-beleving! Fijn als je je van tevoren aanmeldt via fls@uu.nl, dan zorgen wij voor een lunch.

Laurien Jansen
7 juni 2022