Bedankt Leonie en introductie Femke bij TAUU

Femke van de Glind

Per februari versterk ik, Femke van de Glind, TAUU als projectleider. Ik heb het stokje overgedragen gekregen van Leonie Kroes-Wichers. Leonie blijft gelukkig dichtbij, per april zal zij als werkcoach en trainer bij HR Expertises aan de slag gaan. Zij gaat collega’s waarvan het tijdelijke contract afloopt, coachen bij het vinden van een nieuwe geschikte werkplek binnen of buiten de universitaire wereld. Daarnaast zal zij in dit kader workshops gaan geven.

Bij deze wil ik Leonie hartelijk bedanken voor al haar werkzaamheden en gezelligheid voor en binnen de TAUU. Leonie heeft de afgelopen jaren veel projecten opgezet en uitgevoerd. Zo heeft ze kilometers afgelopen met docenten voor de blog Coffee To Go en andere inspirerende docenten benaderd en gesproken rondom de podcast Ik Vertrek. Zij heeft veel gedaan om TAUU zichtbaar te maken binnen de universiteit en had altijd de ervaringen van docenten op nummer één staan.

Ik (Femke) zal mij ook kort introduceren. Sommigen zullen mij misschien al kennen van de onderzoeksstage die ik heb gelopen bij de TAUU bijbehorend mijn bachelorscriptie. Dit ging over de ervaringen van jonge wetenschappers van de UU met Erkennen en Waarderen. Hier heb ik een inspirerende bijeenkomst met de TAUU over georganiseerd tijdens de ‘Versterk-Je-Onderwijs-Week’ (nu ‘Teaching and Learning Inspiration Days’). Per februari heb ik de opleiding Bestuurs- en Organisatiewetenschap afgerond en ben ik net terug van een halfjaar studeren aan de University of Oslo.

Ik zie erg uit om na mijn stage waarin ik kennis heb gemaakt met de docentencommunity, me opnieuw in te zetten voor en binnen de TAUU. Ik hoop de docentencommunity te kunnen vergroten en versterken, de kennisdeling onder docenten te stimuleren en dit vervolgens breder binnen de UU onder de aandacht te brengen, zodat het onderwijs steeds beter en inspirerender kan worden en de stem van docenten steeds meer gehoord wordt.

Marijn van Ellen
14 maart 2023