App om keuzevakken te reviewen

Eén van de ideeën die voortkwamen uit de Edu-Challenge 2016 was een app om keuzevakken in te reviewen.

Wat zou jij er als docent van vinden als je cursus in een app door studenten werd beoordeeld?

Isabella Spaans
2 juni 2016

1. Astrid Freriksen
    Astrid Freriksen

Natuurlijk is het altijd goed en zinvol dat studenten hun mening kunnen geven over een cursus en de manier waarop het onderwijs georganiseerd was en gegeven is. Dat is ook de reden waarom we cursusevaluaties houden en tussentijds feedback vragen aan de studenten. Ik weet niet of een app hiervoor echter de juiste tool is. Gaat “iemand” de reviews ook eerst screenen voordat ze gepubliceerd worden? Wordt er gecontroleerd op schuttingtaal of onheuse opmerkingen? Krijgt de docent ook de kans om zijn/haar kant te belichten? Kortom, vragen te over.