Acht docenten genomineerd voor docentenprijzen 2020

Elk jaar reikt de Universiteit Utrecht de docentenprijzen uit. Dit jaar zijn er 33 docenten voorgedragen door hun studieverenigingen.

De jury, bestaande uit Utrechtse docenten en studenten, heeft ook dit jaar weer een shortlist gemaakt: voor zowel de prijs Docent van het Jaar als voor de prijs Docenttalent zijn vier docenten genomineerd. Criteria in de selectie waren bijvoorbeeld de onderwijsvisie van de docent, het creëren van interactie met de studenten en de leerervaring van de studenten.

De genomineerden zijn:

Prijs Docenttalent
Linda van de Bunt (docent geneeskunde)
Djoeke van der Sluis (docent psychologie)
Arjan van Tilborg (docent onderwijswetenschappen)
Lorena De Vita (docent geschiedenis)

Prijs Docent van het Jaar
Gerda Andringa (docent Liberal Arts & Sciences, University College Roosevelt)
Gery Nijenhuis (docent sociale geografie en planologie)
Edwin Pos (docent biologie)
Frans Wiering (docent informatiekunde)

TAUU feliciteert alle genomineerden natuurlijk van harte!

De bekendmaking van de winnaars vindt plaats tijdens de Onderwijsparade op donderdag 5 maart 2020. Wil je erbij zijn? Meld je dan alvast aan!

Mathil Gelens
20 januari 2020