Wat als je een student persoonlijk kent.

Wat doe je als je een student in een werkgroep persoonlijk kent? Ik ben bang dat de andere studenten denken dat ik deze student voortrek. Heeft iemand hier ervaring mee?

Severina Grotenhuis
13 februari 2020

1. Heleen Wientjes
    Heleen Wientjes

Ik heb één keer het probleem gehad dat een goede vriendin één van ‘mijn’ deelnemers was.
    We hebben het daar samen over gehad, en besloten dat we tijdens het cursustraject alle meer persoonlijke contacten zouden opschorten en dat zij mij en ik haar zou bejegenen als cursusleider resp. cursist. Eventuele lastigheden daarin zouden we na afloop van het traject met elkaar doorpraten.

Dat ging heel goed. We hadden geen van tweeën moeite met de afspraken – dat die er waren (bv de zekerheid dat we er na afloop over zouden kunnen praten) was daar heel belangrijk in. We hebben ons allebei vrij gevoeld het werk te doen waarvoor we er op dat moment waren.