Tips voor hergebruik online onderwijs

Ik heb nu een aantal werkgroepen via teams gedaan. Dit werkte goed! Maar het kostte ook wel veel tijd.
Wat nemen jullie uit deze periode mee naar volgend jaar, als we hopelijk weer “normaal” gaan lesgeven?

Severina Grotenhuis
14 april 2020

1. Herbert Hoijtink
    Herbert Hoijtink

Er zijn een paar manieren waarop onderwijs hergebruikt zou kunnen worden. Zo nu en dan ben ik niet fit genoeg om naar mijn werk te gaan. Dan zou ik de studenten de “video” van vorig jaar kunnen laten zien. Dat voorkomt dat ik mijn collega’s moet belasten met het overnemen van onderwijs. En om werkdruk te verlagen, zouden we kunnen overwegen, college’s die dit jaar opgenomen zijn de komende twee jaar via video aan te bieden om ze pas daarna weer “live” te vernieuwen.