Student zadelt mij op met haar geheim

Lieve Willemijn,

Onlangs gaf ik een werkgroep aan studenten die ik ook als tutor begeleid. Daarin vroeg een studente, een van mijn tutorstudenten dus, of cijfers in Osiris ook naar beneden bijgesteld kunnen worden. Wat bleek: een van haar docenten heeft per abuis een voldoende ingevoerd waar zij een onvoldoende heeft gehaald. Maar wat moet ik nu met deze informatie? Ik weet zeker dat ze mij dit niet had verteld als ik haar tutor niet was geweest, dus het voelt alsof ik de vertrouwensband schend als ik hier melding van maak. Maar wat voor signaal geef ik aan haar en de andere studenten uit deze werkgroep als ik niets doe?

Lichtelijk wanhopige groetjes,

H.

Lieve H.,

die student van jou is me er één: ze heeft haar probleem op jouw bordje geschoven! Geef haar de verantwoordelijkheid weer terug door haar de keuze te laten: hier melding van maken bij de betreffende docent of leven met een leugen.

Ontspannen groetjes,

Willemijn