Maak je eigen leerlijn met de leerlijntool

Al enkele jaren werken uiteenlopende opleidingen binnen de UU met de leerlijnentool. Deze online tool is een hulpmiddel om leerlijnen zichtbaar te maken. Enerzijds geeft de leerlijnentool  overzicht over de rode draad in de opleidingprogramma’s, anderzijds geeft de tool specifieke informatie over wat in welke cursus aan bod komt.

Sinds 23 augustus is een nieuwe release van de leerlijnentool in gebruik genomen. Deze upgrade maakt de leerlijnentool nog makkelijker in gebruik en flexibeler aan te passen aan de specifieke wensen van de opleidingen. Zo kun je makkelijker dan voorheen zoeken binnen de leerlijn (bijvoorbeeld op specifieke vaardigheden) of cursussen filteren (bijvoorbeeld op cohort). De tool is door alle opleidingen van Universiteit Utrecht te gebruiken. Elke opleidings- of leerlijncoördinator kan zelf een leerlijn aanmaken. Meer informatie hierover vind je op de website.

De leerlijnentool is ontwikkeld door het H&S webteam, onder leiding van Dr. Leoniek Wijngaards-de Meij en het USO-projectteam ‘Zichtbare leerlijnen’ (bestaande uit Harold Bok, Frits Flesch en Sigrid Merx), onder begeleiding van Joris Veenhoven en Lonneke Schellekens (O&T UU). De ontwikkeling is gefinancierd door de Faculteit Sociale Wetenschappen en het Utrechts Stimuleringsfonds Onderwijs Universiteit Utrecht.

Schellekens, L.H.
17 oktober 2017