Vanaf 1 september geopend: Utrecht Centre for Academic Teaching (U-CAT)

Het is bijna zo ver. Op 1 september opent het nieuwe Utrecht Centre for Academic Teaching (U-CAT) haar deuren. Met het centrum investeert de Universiteit Utrecht de komende jaren verder in professionalisering van docenten en waardering voor onderwijs en docentschap. Het Utrecht Centre for Academic Teaching – straks gevestigd in de Universiteitsbibliotheek Uithof – moet allereerst een ontmoetingsplek zijn voor kennisdeling over facultaire grenzen heen. Een paraplu waarbinnen diverse bestaande initiatieven en trajecten op het gebied van onderwijsinnovatie en docentprofessionalisering worden gebundeld. De universiteit wil hiermee een centrale plek bieden waar docenten terechtkunnen voor hun eigen ontwikkeling en voor de ontwikkeling van hun onderwijs.

Lees hier meer

Heleen Klomp