Tot 1 juli tijdelijk extra ondersteuning docenten

English below

Tot 1 juli 2021 zijn tijdelijk studentassistenten beschikbaar om docenten tijdelijk extra te ondersteunen bij het geven en opzetten van het onderwijs, de inrichting van tooling, als moderator voor de chat, bij het maken van een kennisclip in de DIY studio en andere basistaken.

Kun jij extra ondersteuning gebruiken bij het geven of voorbereiden van jouw onderwijs? Een assistent die de chat in de gaten houdt als jij je onderwijs geeft? Of die een online tool inricht zodat jij dit direct in je online/hybride/blended onderwijs kan gebruiken?  Voor deze en soortgelijke basistaken hebben we student-assistenten geworven en getraind, die per direct beschikbaar zijn. Interesse? Doe dan nu een aanvraag hiervoor door het het bijgevoegde formulier in te vullen. We nemen dan snel contact op om te kijken hoe we je het beste kunnen helpen. De ondersteuning wordt gecoördineerd door Teaching Support.

Subsidieregeling coronabanen

De tijdelijke ondersteuning is mogelijk gemaakt doordat het ministerie van OCW met de subsidieregeling coronabanen, geld beschikbaar heeft gesteld voor het hoger onderwijs als tegemoetkoming voor de hoge werkdruk in de coronatijd. De plotselinge overgang naar online onderwijs is voor docenten enorm zwaar geweest. Om hen te ondersteunen en de werkdruk enigszins te verlagen, zetten het Centre for Academic Teaching en haar partners deze tijdelijke financiële steun in door studentassistenten beschikbaar te stellen die docenten praktisch kunnen ondersteunen bij het geven en voorbereiden van (online) onderwijs. Zij kunnen basistaken oppakken die zij voor docenten verrichten bij het geven en opzetten van het onderwijs, zoals de inrichting van tooling, als moderator voor de chat, het maken van een kennisclip in de DIY studio, etc. Er wordt dus niet voor elke aanvraag van een docent een specifieke student-assistent geworven.

Ondersteuning via Teaching Support

Wil je je onderwijs herontwerpen of heb je een andere didactische vraag? CAT en haar partners ondersteunen je daar uiteraard ook bij. Mail je vraag naar Teaching Support.

Until 1 July, temporary extra support for lecturers

Until 1 July 2021, temporary student assistants are available to provide temporary support to lecturers in giving and setting up education, setting up tooling, as moderators for the chat, making a knowledge clip in the DIY studio and other basic tasks.

Can you use extra support when giving or preparing your education? An assistant who keeps an eye on the chat when you are teaching? Or an online tool that you can use directly in your online/hybrid/blended education? For these tasks we have enlisted and trained student-assistants who are available immediately. Interested? Then apply now by filling in the attached form. We will then contact you as soon as possible to see how we can help you best. The support is coordinated by Teaching Support.

Corona jobs subsidy scheme

The temporary support was made possible by the Ministry of Education, Culture and Science’s Corona Jobs subsidy scheme, which made money available to higher education to offset the high workload in the corona era. The sudden transition to online education has been extremely difficult for lecturers. To support them and ease their workload, the Centre for Academic Teaching and its partners are using this temporary financial support to make student assistants available who can provide practical support for lecturers in giving and preparing (online) education. They can help teachers with basic tasks such as teaching, organize tooling, as a moderator for the chat or making a knowledge clips in the DIY studio.

Support via Teaching Support

Do you want to redesign your teaching or do you have another didactic question? CAT and its partners will also support you. Mail your question to Teaching Support.

Naomi Thielman
10 maart 2021