Terugblik naar de open dag Future Learning Spaces

Op 29 maart vond de Future Learning Spaces open dag plaats, georganiseerd door de SIG Learning Spaces van SURF en het project Future Learning Spaces van de UU. De dag was gericht op de Future Learning Spaces die binnen de UU zijn ontwikkeld en op het hybride onderwijs dat daarbij hoort.

De dag bleek erg populair en was goed bezocht. Het publiek dat op deze dag afkwam bestond uit mensen die vanuit diverse achtergronden interesse hadden in Future Learning Spaces. Zo waren er mensen met een audiovisuele, IT of onderwijskundige achtergrond, maar ook docenten die zelf hybride onderwijs geven.

De dag werd geopend in de Hybrid Active Learning Classroom, hier kon zowel online als op locatie ervaren worden hoe deze ruimte werkt. Vervolgens was er ook tijd om twee andere hybride werkgroepruimten te bekijken. Hier werden ervaringen met het gebruik daarvan gedeeld. Ook was er tijd om de Virtual Classroom te ontdekken.

De Hybrid Active Learning Classroom

Daarnaast was er tijd om in kleine groepen te sparren over hybride onderwijs en de werking daarvan. Daar kwamen zowel op didactisch als op technisch gebied interessante vraagstukken uit naar voren, zoals: Is hybride onderwijs de toekomst? Over welke apparaten moeten docenten en studenten beschikken? Is een tracking camera gewenst?

Het was een geslaagde dag die voor velen de ogen heeft geopend wat betreft de mogelijkheden rondom de Future Learning Spaces én daarbij de toekomst van hybride werken.

Een uitgebreid verslag van deze open dag kan via onderstaande button gelezen worden. Neem ook vooral eens een kijkje bij het project Future Learning Spaces voor meer inspiratie of sluit je aan bij de SIG Learning Spaces van SURF om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en andere events rondom de Future Learning Spaces!

Marijn van Ellen
1 april 2022