TAUU bijeenkomst – Individuele begeleiding en beoordeling van studenten

1211HET MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS VOOR DEZE BIJEENKOMST IS BEREIKT.

De volgende bijeenkomst over ‘Teaching Philosophies’ is op 5 november.

***

Op donderdagmiddag 17 oktober organiseert de TAUU haar eerste bijeenkomst met als thema ‘de individuele begeleiding en beoordeling van studenten’.

Het begeleiden en beoordelen van studenten tijdens hun stage of het schrijven van hun stageverslag of scriptie is iets wat vrijwel elke docent, AiO of postdoc doet. Voor beginnende docenten of onderzoekers kan dit een behoorlijke (en tijdrovende) uitdaging zijn. Maar ook ervaren begeleiders worstelen regelmatig met problemen: hoe beoordeel je je student objectief? Wat doe je als je feedback niet overkomt? Hoe ga je om met slecht presterende studenten? Wat doe je als je student wél keihard werkt, maar de beoordelingscriteria eigenlijk niet gaat halen?

Deze bijeenkomst is bedoeld voor docenten, AiO’s en postdocs om frustraties en ideeën uit te wisselen. Daarnaast is er een gastspreker uitgenodigd die zal vertellen over het beoordelen van individuele studenten en de valkuilen die hier bij horen.

Voor wie: Iedere docent, AiO of postdoc van de UU / het UMCU, die meer wil leren over het begeleiden en beoordelen van studenten tijdens hun stage of het schrijven van een scriptie.
Waar: Onderwijsruimte 0.36, David de Wied gebouw, Universiteitsweg 99, De Uithof.
Wanneer: Donderdag 17 oktober 2013 van 15:00 tot 17:00, met aansluitend een borrel.
Organisatoren: Tamara Köhler (docent Farmacie) en Margot Koster (docent Biologie)

Geef je op via tauu@uu.nl
Het maximum aantal deelnemers is 32.

Heel graag tot ziens op 17 oktober!

Maarke Roelofs
26 september 2013