TAUU bijeenkomst 21 maart – Activeren en inspireren van studenten in werkgroepen

Op vrijdagmiddag 21 maart organiseert de TAUU samen met Annemarie Spruijt en Alyssa Bos een bijeenkomst met als thema ‘activeren en inspireren van studenten in werkgroepen’.
Veel UU en UMCU docenten, AiO’s en postdocs begeleiden studenten in werkcolleges of werkgroepen (18 tot +/- 28 personen). Werkgroepen zijn o.a. functioneel voor het toepassen van theorie op een casus en om op een ‘dieper level’ met elkaar discussiëren over een bepaald onderwerp. Tijdens deze bijeenkomst staan de volgende vragen centraal: Hoe maak je een werkgroep inspirerend voor studenten? Hoe activeer je je studenten?  Om antwoord te geven op deze vragen zullen we onder andere ingaan op de theorie achter ‘small group learning’ en de belangrijkste factoren die de effectiviteit van dergelijke werkvormen bepalen.
De opzet van de bijeenkomst is interactief. In het laatste deel van de bijeenkomst is er ruimte om naar je eigen materialen (opzet werkgroepen, formats, opdrachten, etc.) te kijken en te beoordelen hoe deze geoptimaliseerd kunnen worden om leeractiviteiten en -gedrag van studenten te faciliteren.

Voor wie: Deze bijeenkomst is bedoeld voor docenten, AiO’s en postdocs om ideeën uit te wisselen over inspirerend en activerend werkgroeponderwijs.
Waar: classroom D, Locke building, UCU campus
Wanneer: Vrijdag 21 maart, 15:30-17:00. Na afloop is er mogelijkheid om nog een drankje te doen in café Jan Primus (Jan van Scorelstraat 27-31)
Organisatoren: Annemarie Spruijt (docent en onderzoeker DGK) en Alyssa Bos (docent en onderzoeker bij Rechten, staats en bestuursrecht en rechtstheorie bij REBO)
Registratie: Geef je op voor deze workshop door een mailtje te sturen naar TAUU via tauu@uu.nl

Kan je er op 21 maart niet bij zijn? Het UMC Utrecht biedt een vergelijkbare training aan. Klik hier voor meer informatie over docententrainingen binnen het UMC Utrecht. Docenten buiten het UMC Utrecht kunnen ook aan deze trainingen deelnemen op de voorwaarde dat er voldoende plaats is en hier zijn kosten aan verbonden.

Maarke Roelofs
7 maart 2014