Remindo beveiligd met 2FA vanaf 21 februari

Vanaf 21 februari wordt Remindo voor degenen die toetsen construeren en geven extra beveiligd met twee-factor-authenticatie (2FA) Je kunt vanaf dan dus alleen inloggen als je jouw 2FA hebt ingesteld. Studenten hebben geen 2FA nodig om in te loggen in Remindo.

Waarschijnlijk heb je 2FA al een keer eerder ingesteld, bijvoorbeeld voor het gebruik van Office 365. Dan hoef je nu niets te doen. Heb je het nog niet ingesteld? Ga naar https://mysolisid.uu.nl (het Solis-id-portaal van de UU) en log in met je Solis-id en wachtwoord. Hier word je stap voor stap geholpen met het instellen van 2FA.

Neem je apparaat mee tijdens toetsen

Vanaf 21 februari is het noodzakelijk om je apparaat (bijv. je smaprtphone) met 2FA bij je te hebben wanneer je een toets start op locatie. Neem dus altijd je apparaat mee. We raden ook aan om een back-up in te regelen wanneer je onverhoopt je apparaat bent vergeten. Denk bijvoorbeeld aan een collega die ook aan de toets gekoppeld is en de studenten kan laten starten/accorderen.

Heb je vragen?

Neem dan contact op met ICT Servicedesk. Gebruikers van Remindo worden ook per e-mail geïnformeerd.

Marijn van Ellen
27 januari 2022