Projectsubsidie voor verhogen studiesucces met learning analytics

In maart 2013 is SURF gestart met het innovatieprogramma Learning Analytics. Dit programma heeft als doel meer awareness over de mogelijkheden van learning analytics in het hoger onderwijs te genereren, en meer kennis op te bouwen rondom aandachtspunten bij de toepassing van learning analytics in het hoger onderwijs zoals privacy & ethiek, data(analyse) en tools.

Onderdeel van dit innovatieprogramma is de stimuleringsregeling learning analytics. Deze stimuleringsregeling heeft als doel inzicht te krijgen in de wijze waarop learning analytics een bijdrage kan leveren aan het  verhogen van studiesucces. Medewerkers van alle bij SURF aangesloten instellingen, zoals de Universiteit Utrecht, kunnen hiervoor projectvoorstellen indienen. Voor de projectuitvoering is vanuit SURF een subsidie van maximaal € 10.000 beschikbaar. Subsidietoekenning vindt plaats op basis van matching. Indien een subsidie wordt toegekend, dient de projectaanvrager ervoor te zorgen dat  50% van de subsidie vanuit zijn eigen organisatieonderdeel gematcht wordt.

Belangrijke data

4 april 2013                               Voorlichtingsbijeenkomst voor projectaanvragers bij SURF

16 mei 2013 12.00 uur            Deadline voor indienen projectvoorstellen bij SURF

12 juni 2013                              Besluitvorming subsidietoekenning