Onderwijsparade 2015: Leren Studeren

Study skills and student engagement in the 21st century

Elk jaar organiseert de Universiteit Utrecht de Onderwijsparade, het jaarlijkse symposium voor uitwisseling, kennisoverdracht en discussie over kwaliteit en ontwikkelingen in het onderwijs. De Onderwijsparade 2015 vindt plaats op donderdag 5 maart 2015 en heeft als thema Leren Studeren (Study skills & student engagement in the 21st century).

Stella Cottrell (via TB)De keynote spreker dit jaar is dr. Stella Cottrell. Zij is als Pro-Vice Chancellor Teaching & Learning verbonden aan de University of East London en auteur van de bestsellers The Study Skills Handbook en Critical Thinking Skills in de Palgrave Study Skill series.
Het programma van de parade omvat verder een breed scala aan activiteiten zoals workshops over motivatie, talentontwikkeling, het puberbrein, writing centers en nog veel meer interessante onderwerpen voor docenten en studenten. Er zijn student pitches en doorlopende presentaties over o.a. serious gamesen het project Beeld en Geluid in Academia. Aan het einde van de middag zullen de winnaars van de docentenprijzen bekend gemaakt worden en volgt een feestelijke borrel.

De Onderwijsparade begint om 12:00 uur met een inlooplunch. De inschrijvingen gaan hard, dus meld je snel aan via de website.

Maarke Roelofs
16 februari 2015