Meedenken over diversiteit in het onderwijs

Er is steeds meer aandacht voor diversiteit onder studenten. Studenten hebben verschillende leerstijlen, vooropleidingen, (culturele) achtergronden en extra ondersteuningsbehoeften.

Expertisecentrum handicap+studie is daarom bezig met het ontwikkelen van een handreiking vol concrete en onderbouwde tips die eenvoudig toe te passen zijn in het dagelijks onderwijs, waardoor dat toegankelijker en inclusiever wordt voor alle studenten. Handicap + studie ziet hierin een belangrijke rol voor docenten weggelegd.

Voor dit project, genaamd ‘Naar toegankelijk en inclusief onderwijs, tips voor docenten’, nodigt handicap + studie alle UU-docenten uit om mee te denken en tussentijds feedback te geven.

Wil je deelnemen aan het project? Stuur dan een e-mail naar Tonnie.vanOpstal@handicap-studie.nl

Isabella Spaans
16 juni 2016