Je cursus aanbieden aan WUR en TU/e studenten

Studenten kunnen als bijvakker aan een andere universiteit vakken volgen. Het is echter vaak een zoektocht, en het administratieve proces vraagt veel tijd. De strategische alliantie TU/e, WUR, UU en UMC Utrecht wil hier verandering in brengen. En daarom is eind 2021 eduxchange.nl gelanceerd. EduXchange is een platform waarop studenten eenvoudig kunnen registreren voor cursussen die door de partnerinstellingen van de alliantie worden verzorgd.

EduXchange is interessant voor studenten omdat ze eenvoudiger kunnen zoeken in het cursusaanbod, eenvoudiger kunnen registreren, en daarmee makkelijker buiten de deuren van de eigen universiteit kunnen studeren. Ook is het administratieve proces aantrekkelijk voor ze: veel stappen zijn geautomatiseerd.

Ook voor docenten biedt EduXchange kansen. Je kunt je cursus goed onder de aandacht brengen, externe studenten brengen verschillende expertises en achtergronden in, en het platform biedt de mogelijkheid tot samenwerking met collega’s van andere instellingen, wat zorgt voor een nieuwe dynamiek binnen het onderwijs.

Je cursus aanbieden?

Er staan nu rond de 200 cursussen op het platform. We streven ernaar dit aantal te laten groeien. Wil je eens van gedachten wisselen of jouw cursus ook gepubliceerd kan worden? Neem dan contact met me op (j.e.hartemink@uu.nl / 06 43449063)

De strategische alliantie

Sinds 2019 werken de TU/e, WUR, UU en het UMC Utrecht samen in een strategische alliantie, met als motto Challenging Future Generations. Onderzoekers, docenten en studenten staan aan het roer en werken dwars door disciplines heen. De instellingen bundelen in de alliantie hun expertises om zo bij te dragen aan maatschappelijke transities op het gebied van gezondheid, voedsel, energie en duurzaamheid. Zie ook www.ewuu.nl.

Janneke Hartemink
8 september 2022