Hoe serieus neem jij (kwetsende) studentevaluaties?

Afbeeldingsresultaat voor evaluation of students learning

Je kan de klok erop gelijk zetten: eens in de zoveel tijd komen de studentevaluaties in opspraak. En terecht, want de opmerkingen van studenten zijn soms niet mals.

De discussie laait weer op naar aanleiding van het initiatief van de VU Amsterdam en Universiteit Wageningen om de cursusevaluaties opnieuw vorm te geven. De formulieren zullen waarschuwingen bevatten en de studenten krijgen les over hoe zij constructief feedback kunnen geven.

Wat vind jij? Wordt het tijd dat we op de Universiteit Utrecht ook maatregelen gaan treffen?

Eerder verscheen op de TAUU al deze blog van Floris van der Burg (University College Utrecht): ‘Jij bent een slechte docent, want je hebt een lage cursusevaluatie>>”, waarin hij een andere kant van het verhaal belicht, o.a. de waarde die leidinggevenden aan studentevaluaties hechten.

Isabella Spaans
31 mei 2018