Call for proposals ORD2015, Leiden – ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’

Op 17, 18 en 19 juni 2015 vinden in Leiden de Onderwijs Research Dagen plaats. De deadline voor het indienen van een voorstel is vrijdag 23 januari.

Het thema van dit jaar ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’ staat voor het streven om onderwijs en onderzoek met elkaar te verbinden door hoogwaardig, spannend en relevant onderzoek te doen en het onderwijs verder te ontwikkelen op basis van dit onderzoek. Dat is zeker niet alleen een streven van de Universiteit Leiden. Naar verwachting zullen de Onderwijs Research Dagen 2015 een brede staalkaart tonen van het verleidend onderwijsonderzoek in Nederland en Vlaanderen. Een aantal interessante keynote sprekers die daaraan een bijdrage gaan leveren, is inmiddels bekend: Marilyn Cochran-Smith, Pierre Dillenbourg, Janke Cohen-Schotanus en Jean-François Rouet.

In de aanloop naar het congres vindt u op www.ord2015.nl uitgebreidere informatie over de keynotes en over de overige programma-onderdelen. Voor informatie over inschrijven (mogelijk vanaf 2 januari) en overnachten kunt u eveneens terecht op eerder genoemde website. Extra informatie is beschikbaar in de folder. Voor overige vragen, mail naar: ord2015@leidscongresbureau.nl.

Maarke Roelofs
23 december 2014