Automatisch opruimen van inactieve gastaccounts voor Office 365 (Teams) aangezet

Binnen Office 365 is het mogelijk om gasten uit te nodigen en deelgenoot te maken van een Teams of SharePoint Teamsite of om bestanden met ze te delen via de UU-OneDrive of SharePoint. Onder gastengebruikers verstaan we mensen zonder Solis-id. Tot op heden bleven deze gastaccounts actief zonder einddatum.

Vanaf maandag 24 januari worden gastgebruikers die langer dan 13 maanden niet actief zijn geweest binnen de Office 365-omgeving van de Universiteit Utrecht automatisch opgeruimd. Zij hebben na die periode van inactiviteit geen toegang meer tot de Teams, Teamsites of gedeelde bestanden.

UU-medewerkers of studenten kunnen deze gastgebruiker altijd weer opnieuw toegang geven op basis van de bestaande werkwijzen. De gastgebruiker ontvangt hiervan opnieuw een uitnodigingsmail.  Zie hiervoor de handleiding.

Teams logo

Rosanne den Hartog