Apps voor interactief onderwijs

Op dinsdag 21 januari ging het onderwijs-colloquium van het UMC Utrecht over de toepassing van interactieve apps in het onderwijs. Het colloquium werd gegeven door Dr. Els van der Vlist en Dr. Joost Koedam.

Er is de laatste tijd een explosie van toepassingen waarbij studenten hun telefoon of tablet gebruiken om met de docent te communiceren. Hiermee kan de docent activerend onderwijs bieden door bijvoorbeeld voorkennis te toetsen of meningen te peilen.

In dit colloquium zijn we aan de slag gegaan met aan aantal van deze apps en ingegaan op vragen als: wat kun je ermee doen? Welke app is het meest geschikt voor jouw vorm van onderwijs? Wat is de toegevoegde waarde?

De Powerpoint van de presentatie vind je hier: Onderwijscolloquium 21-1-2014 JoostKoedam ElsvdVlist

Discussieer mee over dit onderwerp of deel je ervaringen op het forum over dit onderwerp.

Interactive

Foto: Ivar Pel