Oproep: voorbeelden van werkvormen met ChatGPT

Wij zijn op zoek naar voorbeelden, hoe er wordt omgegaan met ChatGPT in het onderwijs.

Er zijn natuurlijk binnen de universiteit allemaal verschillende manieren bedacht om opdrachten te geven die op anticiperen op het gebruik van ChatGPT of andere chatbots.

We zouden deze graag verzamelen en weer delen met de docent community via de intranetpagina: ChatGPT in het Onderwijs.

Momenteel zijn op dit gebied de volgende artikelen beschikbaar:

Dus heb jij een opdracht gegeven op dit gebied, waarbij het heel goed ging of juist niet gebeurde wat je hoopte, dan horen we dat graag! Zo kunnen we een overzicht maken van voorbeelden die wel/niet goed werken.

Je kan hieronder natuurlijk informatie geven. Als je meer ruimte of anonimiteit wilt kan je ook mailen naar Marijne Wijnker (m.a.l.j.wijnker@uu.nl) en Davitze Könning (d.e.m.konning@uu.nl).

Het zou fijn zijn als je toevoegt

• hoe de opdracht er precies uit heeft gezien;
  • of we het voorbeeld mogen delen (met of zonder jouw naam);
  • of het een positieve of negatieve ervaring was;
  • bij wat voor soort opdrachten je het zou aanraden.

Davitze Könning
26 juni 2023