Ik vertrek

Podcast serie ‘Ik vertrek’: Nike Stam over haar onderwijservaringen

In deze podcast maak je kennis met de tijdelijke docenten van de UU. Wat drijft ze om zich met hart en ziel in te spannen voor goed academisch onderwijs? Stef Dingemans en Sanne Frequin vragen hun het hemd van het lijf over hun colleges, collega’s en hun studenten. Ook staan ze stil bij hun positie op de universiteit. Een tijdelijk docent moet immers vaak noodgedwongen vertrekken. Hoe ervaren ze dat? En wat hiervan zijn de consequenties voor henzelf en voor het onderwijs?

Geef haar een toverstaf (bij voorkeur gevonden in een grot in Wales) en ze tovert meer verwevenheid tussen onderzoek en onderwijs en stabiliteit voor jonge onderzoekers en tijdelijk docenten. In deze aflevering vertelt UU docent en Veni-onderzoeker Keltisch en klassieke talen Nike Stam over haar onderwijservaringen.

Marijn van Ellen
14 januari 2022