Ik vertrek

Podcast serie ‘Ik vertrek’: Leon Klomp over zijn onderwijservaringen

In deze podcast maak je kennis met de tijdelijke docenten van de UU. Wat drijft ze om zich met hart en ziel in te spannen voor goed academisch onderwijs? Stef Dingemans en Sanne Frequin vragen hun het hemd van het lijf over hun colleges, collega’s en hun studenten. Ook staan ze stil bij hun positie op de universiteit. Een tijdelijk docent moet immers vaak noodgedwongen vertrekken. Hoe ervaren ze dat? En wat hiervan zijn de consequenties voor henzelf en voor het onderwijs?

Leon Klomp en het departement sociale geografie en planologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het volledige traject – van bachelorstudent tot docent op de Universiteit Utrecht – heeft Leon gevormd tot een bevlogen, enthousiaste, inspirerende en toegankelijke docent. Een docent die graag de verbinding zoekt met zijn studenten en andere vakgebieden. Oud collega’s fluisteren dat ondanks zijn vertrek zijn geest nog altijd ronddwaalt over de Uithof. Momenteel werkt Leon als programma- en beleidsmedewerker bij het NWO.

Marijn van Ellen
1 februari 2022