Grasple: handige manier om hoorcollege slides aan te bieden

Een hele handige manier om de slides van je PPT toch een beetje interactief te maken is om ze in delen aan te bieden via Grasple. In PPT zit een optie om automatisch van je PPT slides JPEG bestanden te maken. Deze plaatjes kun je dan 1 plaatje per slide in Grasple zetten. Na elke paar slides, of na elk kort onderwerp, kun je dan een vraag toevoegen die de studenten moeten beantwoorden. Ook kun je onder de slides wat extra uitleg plaatsen mocht dat nodig zijn. Op deze manier wordt het toch een beetje interactief. Ook kun je bijhouden wie de slides hebben doorgenomen en hoe goed ze de stof snappen. Heel handig!
Zie hier een interview over het gebruik van Grasple en een blog over het gebruik van Grasple.

Kirsten Namesnik-Silvester
9 april 2020