Lunchbite: sociaal contact en online onderwijs

We weten inmiddels dat het borgen van sociaal contact bij online onderwijs belangrijk is, maar het blijft vaak zoeken voor docenten: hoe heet je studenten online welkom, en hoe zorg je dat ze zich verbonden voelen met de opleiding en met elkaar? Tijdens de lunchbite op maandag 8 maart, 12.15-12.45 uur, duiken we in dit onderwerp. Zet je stream aan en doe tijdens je lunch nieuwe kennis op!

Willemijn Schot, onderwijskundig adviseur bij Onderwijsadvies & Training, neemt ons mee in de theorie en vooral ook de praktijk van het vormgeven van sociaal contact bij online onderwijs. Lees ook de blog Sociaal contact en communityvorming op afstand van Willemijn en collega’s. In de lunchbite zullen verschillende onderwerpen de revue passeren: verschillende manieren van online kennismaken in een eerste sessie, het stimuleren van informele contacten tussen studenten en het raadplegen van studenten bij het vormen van sociaal contact. De lunchbite biedt vooral veel praktische tips en handvatten waar je als docent direct iets mee kunt.

Wat: Lunchbite – sociaal contact en online onderwijs
Wanneer: maandag 8 maart, 12.15 – 12.45 uur
Voor wie: alle UU docenten
Aanmelden: niet nodig! Je bereikt de stream via deze link