Haza Rahim (Sociale Wetenschappen) genomineerd voor landelijke docentenprijs

Portret van Haza Rahim, fotograaf Kees Rutten

Lees hier het leuke interview met Haza dat in 2015 in TAUU Magazine verscheen

Haza Rahim, docent psychologie aan de Universiteit Utrecht, is door het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) genomineerd voor de titel Docent van het Jaar 2018. In totaal koos de jury uit vele aanmeldingen vijf topdocenten. In 2017 won de Utrechtse docent Marc van Mil de eervolle prijs.

Op 21 april zal minister Van Engelshoven (OCW) de prijs uitreiken aan de Docent van het Jaar 2018. De genomineerde docenten blinken alle vijf uit in de manier waarop zij onderwijs geven. Ze hebben een duidelijke onderwijsvisie en een grote passie voor hun vak. Volgens de jury zijn hun studenten stuk voor stuk lovend over de betrokkenheid van deze docenten en ze voelen zich serieus genomen door hen. Daarnaast maken deze docenten gebruik van activerende en innovatieve werkvormen en hebben ze aandacht voor de diversiteit van hun studenten. Ook maken ze goed gebruik van feedback. Haza Rahim won in 2010 als student aan de Universiteit Utrecht de Studentenprijs in de categorie bijzondere verdiensten.

De genomineerden zijn:

• Haza Rahim, docent Psychologie aan de Universiteit Utrecht
  • Giulia Calabretta, Assistant professor in Strategic Value of Design aan de TU Delft
  • Loes Keijsers, Universitair Hoofddocent Developmental Psychology aan Tilburg University
  • Youssef El Bouhassani, docent Toegepaste Wiskunde aan de Hogeschool van Amsterdam
  • Monique Hamers, docent Journalism Studies aan Fontys Hogescholen

Docent van het Jaar verkiezing ISO

Het ISO organiseert dit jaar voor de vierde keer de Docent van het Jaar verkiezing. Met deze verkiezing wil de studentenorganisatie aandacht vragen voor goed docentschap in het hoger onderwijs. De vijf genomineerden zullen op 21 april een minicollege geven, waarna de winnaar de prijs ontvangt uit handen van minister Van Engelshoven. De winnaar ontvangt onder meer een beurs voor onderwijsinnovatie en hij of zij wordt lid van de Comenius Community. Meer informatie is te vinden op www.iso.nl/docentvanhetjaar.

Jury
De jury voor de Docent van het Jaar verkiezing 2018 bestaat uit:

• Marc van Mil, docent aan de Universiteit Utrecht en Docent van het Jaar 2017
  • Jan van Tartwijk, hoogleraar Educatie en Pedagogiek aan de Universiteit Utrecht
  • Paul Rullmann, voorzitter SURF en CDHO en voormalig bestuurder
  • Renske Hagen, student aan de Hogeschool van Amsterdam en lid van de centrale medezeggenschapsraad
  • Rhea van der Dong, voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg

Bron: Intranet