TAUU Magazine

TAUU DB-er Geert Ramakers doet een boekje open

1.) Wat is jouw rol bij de TAUU en hoe ben je betrokken geraakt?

Ik ben lid van het dagelijks bestuur van de TAUU. Ik heb via de CEUT leergang kennis gemaakt met de TAUU, daarna heb ik bijeenkomsten bezocht (met name over onderwijsloopbanen) en daarna ben ik gevraagd om lid te worden van het DB.

2.) Waarom moet iedere UU docent TAUU adept worden?

Ik ben niet zo van het adept zijn en ook niet van dingen die moeten. Iedere wetenschapper binnen de UU/UMCU is onderdeel van de TAUU en kan/mag een bijdrage leveren.

3.) Wat was jouw beste TAUU meeting/activiteit en waarom?

Ik vond de eerste bijeenkomst over onderwijs carrières een eye-opener omdat ik mij bij deze bijeenkomst realiseerde dat meerdere wetenschappers met dezelfde problemen worstelden.

4.) Favoriete onderwijstool/ innovatie?

Ik word blij van een interactief college waarbij er twee-richting verkeer is. Met twee-richting verkeer bedoel ik dat niet alleen de docent vragen stelt aan de student maar dat ook de student vragen stelt. Alle innovaties (bijvoorbeeld kennisclips) die er voor zorgen dat deze interactie kan plaatsvinden zijn handig.

5.) Stel, de sky is the limit, wat zou je organiseren voor TAUU en waarom?

Ik zou een fysieke locatie regelen voor de TAUU waar op een onderwijs vrij moment in de week evenementen georganiseerd worden voor docenten. Een fysieke locatie omdat ik denk dat het belangrijk is dat er een ontmoetingsplek is waar wetenschappers/docenten van elkaar kunnen leren. Een onderwijs vrij moment in de week om geïnteresseerde wetenschappers/docenten de gelegenheid (tijd) te geven ideeën/ervaringen uit te wisselen.

6.) Jouw verjaardagswens voor TAUU is…..?

Een lekkere taart (?)

Heleen Klomp