Geert Ramakers op basis van onderwijsprestaties benoemd tot Associate Professor

Per 1 juni is dr. Geert Ramakers (UMC) benoemd tot Associate Professor Onderwijs. Hiermee verandert zijn aanstelling van universitair docent (UD) in universitair hoofddocent (UHD). Speciaal hieraan is dat deze benoeming gebaseerd is op zijn onderwijs prestaties, daar waar de meeste benoemingen tot Associate Professor gebaseerd zijn onderzoek prestaties.

In de praktijk verandert er voor Geert niet heel veel. De verandering heeft al plaatsgevonden doordat hij zich in de afgelopen jaren steeds meer heeft ontwikkeld binnen het (neurowetenschappelijk) onderwijs. Zo is hij verschillende cursussen en opleidingen gaan coördineren. Ook is hij cursussen gaan ontwikkelen en reviseren. Geert is zich ook bezig gaan houden met allerlei ontwikkelingen binnen het curriculum Biomedische Wetenschappen (BMW). Hij is lid, en vanaf volgend jaar voorzitter van de opleidingscommissie BMW bachelor. Ook is hij natuurlijk lid van het dagelijks bestuur van de Teaching Academy Utrecht University (TAUU) en is hij Teaching Fellow van de Universiteit Utrecht. Daarnaast heeft Geert de CEUT (Center of Excellent University Teaching) leergang gevolgd en is hij Geneeskundedocent van het jaar geweest.

Dit alles bij elkaar heeft er toe geleid dat de voordracht van Geert tot Associate Professor is goedgekeurd en is hij vervolgens door de decaan benoemd.

Geert: “Ik ben heel blij met deze benoeming. Het is voor mij een blijk van waardering voor de zaken die ik in de afgelopen jaren gedaan en gerealiseerd heb. En zo ga ik op dezelfde voet verder.” Hij blijft zich inzetten voor het neurowetenschappelijk onderwijs binnen de (bio)medische curricula en voor de zichtbaarheid van de speerpunten in deze curricula. Verder wil hij zijn bijdrage blijven leveren aan de TAUU, een netwerk voor en door alle docenten van de UU waar informatie, ervaringen en opinies uitgewisseld kunnen worden.

Isabella Spaans
30 juni 2016

1. Abma, R. (Ruud)
    Abma, R. (Ruud)

Een verheugend bericht, mijn felicitaties voor de nieuwe UHD. Het geeft wel te denken dat het als nieuws gepresenteerd wordt. Onderwijs neemt aan de UU helaas nog steeds een ondergeschikte positie in.