Het nieuwe videoplatform van de UU is beschikbaar (vervanging MyMediasite)

Vanaf vandaag kun je gebruik maken van het nieuwe videoplatform van de UU. Daarnaast blijft het huidige (My)Mediasite nog tot 31 mei toegankelijk. In dit bericht lees je:

• Waar je de informatie over het nieuwe videoplatform vindt en hoe je ermee aan de slag gaat;
  • Wat de omzetting van (My)Mediasite naar het nieuwe UU-videoplatform voor jou betekent (alleen relevant indien je (My)Mediasite gebruikt).

Aan de slag

Het nieuwe videoplatform is dé basis voor alles wat met het opnemen en delen van video te maken heeft. Je kunt er als docent met één druk op de knop hoorcolleges mee opnemen, maar ook (thuis) kennisclips mee maken. Op de intranetpagina over het nieuwe videoplatform vind je alle informatie om aan de slag te gaan.

Belangrijk: ben je op dit moment gebruiker van (My)Mediasite?

Dan dien je vóór 31 mei over te stappen op het nieuwe videoplatform. Na 31 mei wordt bestaande videocontent in Mediasite bevroren (video’s kunnen dan alleen nog bekeken worden, bewerken is niet meer mogelijk) en overgezet naar het nieuwe videoplatform. De verwachting is dat dit eind juni is dit afgerond.

We adviseren het volgende:

• Zorg dat je voor 31 mei bekend raakt met het nieuwe videoplatform. Hoewel het nieuwe videoplatform in de basis hetzelfde werkt als (My)Mediasite, werkt het net even anders. Er zijn instructies beschikbaar om je op weg te helpen, en verschillende mensen die je kunnen ondersteunen.
  • Indien je voor een (aankomend) onderwijsblok reeds in Mediasite bezig bent met het maken van video’s, dan adviseren we om te proberen dit vóór 31 mei af te ronden.
  • Houd er rekening mee dat alle video’s in Mediasite op ‘alleen lezen’ gezet zullen worden in de periode van 31 mei tot eind juni. Je kunt jouw video’s dan niet bewerken.
  • Ben je (nog) van plan om nieuwe video’s op te gaan nemen, doe dit dan direct (of zoveel mogelijk) op het nieuwe videoplatform.
  • Ruim voor 31 mei (indien mogelijk) zoveel mogelijk van je oude video’s op in Mediasite. Dit vergemakkelijkt de omzetting en bespaart opslagkosten.

Hoe gaat de overzetting van video’s naar het nieuwe videoplatform?

Alle bestaande video-opnames en kennisclips die in Mediasite staan, worden na 31 mei overgezet naar het nieuwe videoplatform. De huidige verwijzingen (links) naar video’s (URL’s) blijven in het nieuwe videoplatform hetzelfde. Je hoeft zelf dus niets over te zetten of hier actie op te ondernemen. Naar verwachting zijn eind juni alle video’s naar het nieuwe videoplatform overgezet en kun je deze op het nieuwe videoplatform vervolgens weer bewerken.

Vragen / Webinars

Heb je vragen? Neem dan contact op met Teaching Support (teachingsupport@uu.nl). Daarnaast vinden er op 13 april en 15 april én 17 en 20 mei webinars plaats over hoe het videoplatform werkt en hoe je hier kennisclips in kunt opnemen. Meer informatie over de webinars vind je hier.

Daan
6 april 2021