Herkenbare column van de hand van Ionica Smeets

Iedere docent kent ze wel: studenten smoesjes. Van ‘mijn hond heeft mijn paper’ opgegeten tot ‘de trein had echt een uur vertraging’. Maar soms nemen die ‘smoezen’  buitenproportionele proporties aan, met name in de tentamenperiode. In deze herkenbare column beschrijft Hoogleraar Wetenschapscommunicatie Ionica Smeets hoe het aantal sterfgevallen onder de opa’s en oma’s van haar studenten tijdens deze periode drastisch toeneemt. En ook al is ze geen docent aan de UU we wilden deze column toch graag met jullie delen:

1 Dode Oma

(Ionica zag een getal, De Volkskrant, 18 maart 2017)

“De komende week is levensgevaarlijk voor de opa’s en oma’s van mijn studenten. Ik geef vrijdag namelijk een tentamen en familieleden van studenten blijken pal voor zo’n toetsmoment veel meer kans te hebben om te overlijden dan op elk ander moment van het jaar. Vooral voor oma’s is het risico enorm.” Lees hier meer

Heleen Klomp
9 mei 2017