Henk Kummeling nieuwe Rector Magnificus Universiteit Utrecht

Henk Kummeling

De Raad van Toezicht van de Universiteit Utrecht heeft prof. dr. Henk Kummeling benoemd tot Rector Magnificus. Hij volgt per 1 juni 2018 prof. dr. Bert van der Zwaan op. Kummeling is momenteel universiteitshoogleraar in Utrecht. Wat ons opviel aan het persbericht waren de volgende passages:

Kummeling was voorzitter van de commissie die tussen 2002 en 2006 het nieuwe ‘Utrechtse onderwijsmodel’ heeft ingevoerd.

&

Studenten rechtsgeleerdheid in Utrecht en Tilburg hebben hem verschillende keren uitgeroepen tot ‘docent van het jaar’.

Dat doet ons vermoeden dat het ook met het onderwijshart van onze nieuwe rector wel snor zit! De symbolische rectoraatsoverdracht zal plaatsvinden tijdens de 382ste diesviering van de universiteit in de Domkerk op 26 maart. Bert van der Zwaan gaat dan met emeritaat.

bron

Isabella Spaans