Ervaringen met participatory design?

Hi all,
Has any of you any experience with participatory design? Did you ever co-design a course (or elements of a course) together with (your) students so that they would get agency on the course? How did it go?
I am also interested in experiences with (P)AR in designing or changing an academic course.
I’d like to hear your story and best practices.
Thank you in advance.
Tatiana Bruni (t.bruni@uu.nl)

Bruni, T. (Tatiana)
1 december 2016

1. Andrea Keessen
    Andrea Keessen

Dear all, I just tried a little bit of this by asking students their preference for a (guest) lecture during the course milieurecht voor niet-juristen, where I can accomodate one or two guest lectures at the end of the course to gain a better understanding of environmental law by taking a closer look at one area.

Bruni, T. (Tatiana)

Hallo allemaal,

een jaar na mijn eerste vraag wil ik jullie mededelen dat ik in blok 3 en 4 van het vorige academische jaar een partnership met studenten heb gevormd om samen een nieuwe cursus(voorstel) voor UCU te ontwikkelen. De nieuwe cursus is op het gebied van Interculturele Communicatie
      Voor de studenten was dit een korte internship voor 2,5 ECs. We zijn 9 keer bij elkaar gekomen en hebben getracht om heel democratisch te werk te gaan. Als jullie daar interesse voor hebben kan ik jullie een keer vertellen hoe onze ervaring is geweest, wat we geleerd hebben en wat de uitdagingen zijn geweest. Groeten, Tatiana