Deel je onderwijsmateriaal op figshare. Nu UU-breed beschikbaar!

Binnen de Universiteit Utrecht wordt met veel inspanning van docenten onderwijsmateriaal ontwikkeld. Of het nu gaat om ‘traditionele’ vormen als presentaties of om ‘innovatieve’ vormen als e-modules: de hoeveelheid materiaal groeit. Sommige materialen, zoals e-lectures, worden centraal bewaard. Andere materialen staan op harde schijven of USB-sticks.

Dat kan beter. Onderwijsmateriaal is vaak geschikt voor hergebruik. Het scheelt veel tijd als materiaal centraal opgeslagen en goed beschreven wordt. De kwaliteit van het onderwijs stijgt als docenten niet telkens het wiel opnieuw uitvinden. Uitwisseling over de grenzen van de opleiding, faculteit en universiteit heen maakt kruisbestuiving en nieuwe samenwerkingsverbanden mogelijk.

Onderwijsmateriaal duurzaam opslaan en beter vindbaar maken

Heb jij onderwijsmateriaal dat je beschikbaar wilt stellen voor hergebruik? Plaats het op figshare, een onderwijsrepository die nu beschikbaar is voor de hele UU. Op dit platform sla je onderwijsmateriaal digitaal en duurzaam op, waardoor het beter vindbaar wordt. Op deze manier werk je bijvoorbeeld gemakkelijk samen aan onderwijsmateriaal en integreer je het met één klik in je leeromgeving of op social media. Je kan direct aan de slag met figshare en er je onderwijsmateriaal op te slaan. Inloggen op figshare kan met je solis-ID. Voor extra informatie over de onderwijsrepository figshare kan je terecht op de Educate-it site. Heb je behoefte aan extra ondersteuning? Volg dan de workshop figshare. Klik hier voor data en direct inschrijven.

Roosmalen, D.H. van (Daphne)
10 januari 2019
Kennistags: