Community

Van bolletjes met initialen naar Foto’s?

Na een vragenuur waar ik vooral naar bolletjes met initialen in teams zit te praten vroeg ik mij het volgende af: Kunnen de studenten ook een foto toevoegen aan hun naam. Bij docenten zijn de bolletjes wel gevuld met foto. Voor studenten nooit volgens mij. Het zou voor mij al een stapje de goede kant op zijn als ik de foto’s zou zien. Wie weet of het kan en zo nee wie we daar binnen de UU op kunnen aanspreken? Bedankt en groet Laurens

Laurens van Meeteren
6 november 2020

1. Casper
    Casper Hulshof

Ja dat kan. Inloggen met je solis ID op office.com, en dan na inloggen rechtsboven op je initalen klikken (of je foto) en ‘My Office Profile’ selecteren. Dan kom je in een scherm waarin je onder andere een foto bij je profiel kan kiezen. Die wordt doorgevoerd in al je apps (Word, Teams, etc.)

2. Leonie Kroes-Wichers
    Leonie Kroes-Wichers

Vanuit ITS kreeg ik deze reactie:

Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk voor studenten om een profielfoto te uploaden. Ter informatie: het gaat niet om redenen van beveiliging of privacy gevoeligheid maar om een technische beperking. Hier wordt aan gewerkt maar op dit moment er is nog geen oplossing voor. Zodra die wel beschikbaar zal worden komt daar ook een bericht over.

To be continued dus…ik hou het in de gaten en post het hier zodra dit wel kan!