Logo Universiteit Utrecht

Docentencommunity TAUU

Community

Technische perikelen in teams

Ik zie dat ik voor een bepaalde groep in teams vandaag en eind vorige week studenten zou hebben toegevoegd (zichtbaar in de algemene chat van dat Team). Echter, ik heb deze acties niet uitgevoerd. Hoe kan het dat dat dan toch onder mijn naam staat weggeschreven?
En op welke manier is het in teams te voorkomen dat alle activiteiten die in het team worden ingeroosterd/afspraken die worden gemaakt, bv door andere docenten in de groep, automatisch in je agenda komen te staan?
En… hoe kan het dat een compleet team verwijderd wordt door iemand die niet de teameigenaar is (inclusief alle bestanden) en hoe vind je dat weer terug?


Severina Grotenhuis
23 juni 2020

Reacties

  1. Lana Hoekstra
    Lana Hoekstra

    Het kan zo zijn dat je studenten niet actief hebt toegevoegd aan het Team terwijl deze actie toch wordt weggeschreven onder jouw naam. Dit kan komen doordat jij als teameigenaar een code of toegangslink hebt gegenereerd. Alle deelnemers die toegang krijgen tot het team via de code of link worden vervolgens als actie weggeschreven onder jouw naam: ‘…. is toegevoegd door ….’.

    Het is helaas niet mogelijk om afspraken/meetings die zijn gekoppeld aan een team uit je agenda te verwijderen wanneer jij zelf in het team zit. Teams is als programma gericht op het faciliteren van samenwerken. Het gaat er dus vanuit dat alle activiteiten die worden gepland binnen een team ook werkelijk voor alle teamleden gelden. Het is wel mogelijk om naar de agenda functie te gaan in het linker menu en de meeting te verwijderen. Dit doe je door op de rechter muisknop te klikken en vervolgens op ‘remove from calander’.

    Een team verwijderen kan alleen door de ‘owner’ zelf . Voordat je een team verwijderd wordt er gevraagd of je zeker weet dat dit de bedoeling is. Het is voor zover ik weet niet mogelijk om het Team terug te halen nadat je het verwijderd hebt. Misschien dat er nog bestanden zijn opgeslagen in de sharepoint maar ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit. Je zou hierover kunnen mailen naar het office 365 team via servicedesk@uu.nl

U moet ingelogd zijn om te reageren, gebruik het formulier aan de linkerkant om in te loggen met uw solis gegevens.